història

L'Agrupació de Metges Inspectors es crea per la necessitat de disposar d'un instrument de treball que ens permeti estar representats davant l'Administració Pública de Catalunya.

L'Agrupació de Metges Inspectors, adscrita a la divisió de Funcionaris del Sindicat de Metges de Catalunya (SMC-CESM), està constituïda per tots els metges que realitzen funcions inspectores:

  • Metges Inspectors dels Serveis Sanitaris de la Seguretat Social (funcionaris).
  • Metges Tècnics en Gestió i Administració Sanitària (TGAS) amb funcions d'inspecció (laborals: indefinits, interins).
  • Metges estatutaris amb funcions d'inspecció.
  • Metges amb funcions d'inspecció, però amb un altre tipus de relació contractual no inclosa en els grups anteriors.     

OBJECTIUS:   

  • La dignificació professional dels metges amb funcions d'inspecció i la recuperació de les funcions i les atribucions específiques dels Metges Inspectors dels Serveis Sanitaris Públics.
  • Treballar contra la precarietat laboral per aconseguir uns contractes de treball dignes i estables. Assolir uns nivells retributius adequats i proporcionals a la responsabilitat de la missió encomanada i als riscos que comporta.
  • Evitar les sobrecàrregues de treball contínues i l'estrès laboral que deterioren la qualitat de la nostra feina i la presa de decisions.
  • Aconseguir unes condicions de treball dignes (ambientals, tecnològiques, psicològiques, etc.).
  • Combatre la insatisfacció professional, mitjançant:
    • La millora de la qualitat de vida professional dels metges.
    • La correcció de les deficiències laborals que provoquen el desgast professional.
    • La realització de cursos de formació continuada.
    • La participació en la gestió dels recursos.
    • La creació d'incentius.
  • Vetllar pel compliment del Codi Deontològic Mèdic en matèries d'inspecció, de valoració i de peritatge.
  • Mantenir una font d'assessorament mèdico-legal.
  • Treballar i col·laborar amb el Departament de Sanitat en totes les tasques d'organització i de gestió que ens siguin encomanades, relacionades amb les nostres competències.
  • Participar en les Comissions de seguiment, de racionalització i de gestió de les prestacions per incapacitat temporal i/o permanent.
  • Col·laborar amb altres associacions professionals, científiques i culturals relacionades amb la nostra activitat.
  • Garantir l'accés dels usuaris a les prestacions econòmiques i sanitàries de la Seguretat Social amb equitat, optimitzant la gestió dels recursos i vetllant perquè la qualitat de l'assistència sigui l'adequada.

 

ORGANIGRAMA:   

President:
Eduardo Ligero Benavides   

Secretari: 
Miguel Ángel Saura Gal  

Vocals: 
Adolfo Bas Vall   

Lluís Bosch Tercero   

Alfonso García Parellada
Dolores Ibáñez de la Chica
María Ángeles López Pol
Carmen Meneses González
Carmen Miguel Martínez

Isabel Ramírez Rueda
Eusebio Treserra Soler
Cristina Zuazu Villanueva    

   


CONSULTES:


Telèfon SMC-CESM 93 265 11 77