Lleonart: "Mentre governa el partit que deia que volia resoldre els problemes 'reals' de la població, tenim els serveis públics al límit"

Xavier Lleonart, secretari general de Metges de Catalunya

El secretari general de Metges de Catalunya (MC), Xavier Lleonart, ha criticat en un article d’opinió publicat a El Món l’acord a què ha arribat el Govern de la Generalitat amb ERC i els Comuns per a l’aprovació dels pressupostos per a l’any 2026. Lleonart ha retret que el pacte prioritzi projectes a 15 anys vista mentre els serveis públics "col·lapsen".

Les protestes i mobilitzacions protagonitzades en els darrers mesos per metges, docents, pagesos o bombers no troben resposta en els comptes del Govern, mentre s’anuncien grans infraestructures que potser no arriben mai. Segons el responsable sindical, aquesta estratègia serveix per evitar abordar les urgències del dia a dia, “anunciant grans projectes que queden lluny per no haver de gestionar allò que no admet demora”.

Aquestes grans promeses polítiques contrasten sovint amb la realitat immediata de la ciutadania, marcada per problemes quotidians com la sanitat, l’educació, la seguretat o els serveis socials. En aquest sentit, Lleonart recorda que, malgrat governar el partit que deia que volia resoldre els problemes “reals” de la població, els serveis públics “estan al límit”.

Pel que fa a les demandes del col·lectiu mèdic, els secretari general de MC ha reiterat que no reclamen “impossibles ni privilegis”, sinó “tenir el dret a decidir les nostres condicions de treball”.  Però aquestes reivindicacions xoquen amb una administració que “vol uns professionals mèdics captius, abnegats i sempre disponibles per arribar allà on no arriben els recursos, per suplir les deficiències del sistema amb un sobreesforç permanent”, i que, a més, compta amb “la complicitat i l’aquiescència d’organitzacions dites sindicals que actuen com a braç executor de l’administració i mur de contenció de qualsevol canvi transformador”.

Lleonart ha defensat la necessitat dels pressupostos, però com a instrument per “oferir uns serveis públics de qualitat, a l’altura de la càrrega fiscal que suporten els ciutadans".