MC: "Els facultatius aniran a la vaga perquè Salut no ha ofert solucions a la sobrecàrrega assistencial ni millores de les condicions laborals i retributives"

Metges de Catalunya (MC) manté la convocatòria de vaga de facultatius dels dies 25 i 26 de gener, un cop finalitzada la tercera reunió de negociació entre el sindicat i el Departament de Salut que ha tingut lloc aquest dimarts. El secretari general de MC, Xavier Lleonart, ha explicat que l’acostament de posicions no ha estat suficient per assolir una entesa, però que l’organització està disposada a mantenir actives les negociacions "perquè ens preocupa la qualitat assistencial, el confort i la situació de malestar que viu el col·lectiu mèdic".

"Els dos grans grups de reivindicacions que motiven aquesta vaga i que portaran els facultatius a la mobilització són la sobrecàrrega assistencial i la millora de les condicions laborals i retributives, necessàries per retenir el talent mèdic. Salut no ha fet una proposta transversal, concreta, precisa i immediata sobre aquests dos punts que faci possible la desconvocatòria de vaga" ha assegurat Lleonart.

El secretari general del sindicat mèdic ha insistit en la petició de mesures concretes pel que fa a millora de les condicions assistencials. "Demanem la limitació de les agendes, que actualment són impossibles d’abordar, perquè els professionals treballin amb més confort i perquè millori la qualitat de l’atenció que s’està prestant a la població", ha remarcat.

MC i la conselleria han acordat reprendre les negociacions el proper divendres 27 de gener, a les 15.30 hores.

Contacte de premsa

Telèfon: 93 265 11 77 ext. 5