Metges de Catalunya, a Argimon: “Ens sentim traïts, menyspreats i explotats”

Delegats de Metges de Catalunya (MC) a l’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ICS) i a la xarxa sanitària concertada, tant del primer nivell assistencial com d’hospitals, han lliurat aquest dilluns un escrit a la Conselleria de Salut, en què denuncien l’incompliment dels acords de sortida de vaga de 2018 per millorar les condicions assistencials i laborals del personal facultatiu, i manifesten que el col·lectiu se sent “traït, menyspreat i explotat” tres anys després de les mobilitzacions.

En una carta oberta (vegeu PDF adjunt), adreçada al conseller de Salut, Josep Maria Argimon, el sindicat assegura que “l’abandonament i el menyspreu reiterat de l’Administració cap al personal facultatiu, i l’esgotament físic i emocional que ha suposat l’emergència sanitària provocada pel coronavirus, amb unes plantilles mèdiques esquelètiques, ha provocat una epidèmia de malaltia en el nostre estament”, en forma de burn-out, ansietat i depressió.

“Ens heu abandonat a la nostra sort, fins i tot, abans de la pandèmia”, afegeix l’organització que acusa Salut d’incrementar la cartera de serveis sanitaris sense augmentar la plantilla de professionals. “Hem denunciat de forma continuada que, amb aquestes condicions, és impossible atendre la població amb una mínima seguretat”, assenyala i, al mateix temps, recalca que, des de l’inici de la pandèmia, va advertir que “la manca de recursos a la sanitat pública tindria repercussions en la morbiditat i mortalitat de la població catalana”

Davant d’aquesta situació, MC exigeix a Argimon el compliment íntegre dels acords signats el 2018 i el dimensionament correcte de la plantilla facultativa per tal de poder donar resposta a la demanda sanitària, amb els temps assistencials òptims. Així mateix, li reclama equiparar la inversió econòmica en salut a la dels països europeus de l’entorn, “prioritzant aquells serveis més castigats”, i protegir la salut mental i física dels professionals, entre altres mesures.

En cas contrari, el sindicat amenaça en plantejar un nou calendari de mobilitzacions. “Estem al costat de la ciutadania, com demostrem cada dia amb el nostre treball, i sempre hi serem. Si té la voluntat de redreçar aquesta situació, ens hi trobarà, però si no, no continuarem participant en un sistema malalt i obsolet”, afirma.

Contacte de premsa

Telèfon: 93 265 11 77 ext. 5