Metges de Catalunya titlla de 'menyspreu'" la perpetuació de les retallades al personal mèdic en els pressupostos de 2017"

Metges de Catalunya (MC) considera un “menyspreu” que el Govern perpetuï la retallada de drets al personal mèdic en el projecte de pressupostos de la Generalitat per al 2017 i alerta a l’executiu que, si prolonga aquest “maltractament” rebaixant a la meitat el complement de productivitat variable per objectius (DPO) i devaluant la carrera professional dels facultatius, la fuita de professionals serà cada vegada més gran.

Per al secretari general del sindicat, Josep Maria Puig, els comptes aprovats aquest dimarts pel Govern són una mostra més de la “falta de reconeixement” al sobreesforç que han fet els metges en els darrers anys per mantenir la bona salut del sistema. “Esperàvem veure l’inici de la recuperació dels drets que ens van sostreure durant la crisi, però l’executiu ha optat per continuar castigant aquells que cada dia ens deixem la pell als centres de salut i aportem més valor afegit a la sanitat”, lamenta.

Puig afegeix que és una “irresponsabilitat política molt greu” fer recaure en els professionals de la medicina la major part del cost de la crisi i sosté que amb aquesta actitud la Generalitat “segueix conreant la indignació i el desànim” entre el col·lectiu mèdic. “És una forma ben curiosa d’agrair l’esforç ingent que fem per sostenir l’edifici de la sanitat”, assenyala.

1.000 milions menys
El dirigent sindical recalca que el pressupost consolidat de Salut per al 2017, que és de 8.849 milions d’euros, “encara està lluny dels 9.875 milions de què disposava la sanitat catalana l’any 2010, abans de les retallades”. Concretament, 1.026 milions d’euros menys.

Per aquest motiu, Puig assegura que el nou pressupost “no representa cap cop de timó ni cap punt d’inflexió per poder parlar d’una recuperació real” i preveu un augment del risc de col·lapse del sistema per falta de recursos, “amb un més que probable increment de les llistes d’espera i de la iniquitat en l’accés als serveis sanitaris”.

Grups parlamentaris
Per tal d’esmenar el greuge que representen per als metges els comptes de 2017, la direcció de MC ja ha començat a reunir-se aquesta mateixa setmana amb els diferents grups parlamentaris. L’objectiu és traslladar als diputats l’enuig dels facultatius davant la perpetuació de la retallada de drets al personal mèdic i demanar-los que corregeixin els pressupostos durant el tràmit parlamentari.

Contacte de premsa

Telèfon: 93 265 11 77 ext. 5