Carta oberta als directius dels Serveis d’Atenció Primària i dels Equips d’Atenció Primària de l’ICS

Els facultatius dels Equips d’Atenció Primària (EAP) s’han negat a acceptar la imposició de l’Institut Català de la Salut (ICS) de modificar el seu horari laboral, com a conseqüència de la decisió d’ampliar l’horari d’obertura dels centres.

Metges de Catalunya (MC), amb el suport majoritari del col·lectiu mèdic, sol·licita que s’aturi el procés de modificació dels horaris laborals per incompliment de la llei, ja que no s’ha negociat prèviament amb els sindicats. Per a MC, aquesta actitud de l’ICS és una nova contribució al declivi de la professió.

El sindicat denuncia que alguns directors han coaccionat individualment professionals que estan complint el seu horari i que ofereixen una assistència de qualitat, tal com ho demostren les enquestes de satisfacció del pacient. Així mateix, també critica la política de desinformació que han posat en pràctica les direccions per desmobilitzar els facultatius.

Metges de Catalunya considera que aquestes pressions i actituds autoritàries no tenen cabuda en una democràcia i en un servei públic de salut com el nostre. Amb l’objectiu de garantir la qualitat assistencial, el sindicat defensa la dignificació de l’acte mèdic i per això

DEMANA:

  • Una jornada laboral de 36 hores setmanals, de dilluns a divendres. Els dissabtes, jornada complementària.
  • Una dedicació de 2/3 parts de la jornada laboral a tasques assistencials i la resta a tasques de formació, de recerca i de docència.
  • Un màxim de 1.500 targetes individuals sanitàries (TIS) per metge de família i 1.000 per pediatre.
  • Un màxim de 25 consultes diàries i la gestió de l’agenda assistencial per part del facultatiu.


REBUTJA:

  • Les actituds autoritàries.
  • La pressió assistencial.
  • La inseguretat als centres sanitaris.
  • L’assumpció de tasques assistencials que no corresponen al facultatiu.


No oblidem que tots som professionals i que ens hem de comportar com a tal. Els metges no juguem amb la salut dels pacients. Sortosament, amb el nostre esforç estem cobrint les deficiències del sistema sanitari català i d’alguns gestors.