El CatSalut permet l’alta telefònica a l’aplicació ‘La Meva Salut’ per reduir les visites presencials als centres d’atenció primària

ICAM

Per millorar la gestió telemàtica dels tràmits de salut amb els centres d’atenció primària i reduir el nombre de visites presencials en l’actual context de pandèmia per coronavirus SARS-CoV-2, el Servei Català de la Salut (CatSalut) ha habilitat un sistema d'acreditació extraordinària no presencial per activar l’aplicació ‘La Meva Salut’. Així, a partir de dilluns 16 de març, els usuaris poden sol·licitar l’acreditació trucant gratuïtament al Servei d'Atenció a l'Usuari de La Meva Salut (900 053 723), exclusiu per a aquest servei. Es tracta d’una acreditació de caràcter temporal i limitat que, una vegada finalitzi l’actual emergència sanitària, caldrà ratificar presencialment.

A través de ‘La Meva Salut’ els usuaris poden:

  • Contactar directament i a distància amb el seu metge o metgessa de primària per mitjà del servei “e-consulta”.
  • Accedir a la recepta electrònica. 
  • Altres tràmits: història clínica, dades personals, agenda de visites, etc.


En paral·lel a aquesta mesura, l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM) està treballant, en coordinació amb els serveis d’atenció primària, perquè, per mitjà de ‘La Meva Salut’, es puguin gestionar els parts de confirmació de baixa mèdica amb l’objectiu d’evitar el desplaçament dels pacients als ambulatoris. 

En aquest sentit, a instàncies de Metges de Catalunya (MC), la subdirectora general d'Avaluacions Mèdiques, Lidia Domingo, ha informat que l’ICAM treballa amb diligència per activar el tràmit el més aviat possible per descarregar de tasques no assistencials als facultatius del primer nivell assistencial.