Metges de Catalunya (MC) ha convocat dues manifestacions a Barcelona amb motiu de les noves jornades de vaga mèdica dels pròxims dies 14 i 15 de gener. El dimecres 14 de gener, la mobilització començarà a les 10.30 hores a la plaça de Sant Jaume i finalitzarà davant el Parlament de Catalunya. L’endemà, dijous 15 de gener, la manifestació sortirà del Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut (Gran Via de les Corts Catalanes, 587), a les 10.30 hores, i acabarà a la seu de la Unió Catalana d’Hospitals (C/ València, 333).
Sota el lema ‘A tu també t’afecta’, el sindicat mèdic tornarà a sortir als carrers la pròxima setmana per continuar reclamant al Departament de Salut la constitució d’un espai propi de negociació per al personal facultatiu on es pactin les seves condicions de treball, així com els aspectes assistencials i organitzatius de l’atenció mèdica que es presta a la ciutadania.
El sindicat fa una crida a tothom, tant professionals com pacients, a manifestar-se per reivindicar un instrument estratègic que permeti retenir el talent mèdic al sistema públic de salut. “Les protestes no s’aturaran fins que Salut i la resta d’actors del sector sanitari s’asseguin a negociar amb MC la millora de les condicions assistencials, organitzatives i laborals del col·lectiu”, insisteix.
>> Manifestació 14 de gener
Inici: 10.30 h - Plaça de Sant Jaume
Final: 12:30 h - Parlament de Catalunya

>> Manifestació 15 de gener
Inici: 10.30 h - Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut (Gran Via de les Corts Catalanes, 587)
Final: 12:30 h - Unió Catalana d’Hospitals (C/ València, 333)
