Metges de Catalunya (MC) i la Fundació Metges fan un esforç enguany per tal que la formació continuada sigui gratuïta per a tots els afiliats. Per aquest motiu, us demanem la vostra col·laboració amb l’assistència als cursos als quals us hagueu matriculat.
Organitzat per l'Agrupació de Psicòlegs de Metges de Catalunya.
Dirigit per Xelo Casado i Anna Robert.
Aquest curs respon a la necessitat de reflexionar i donar eines a l’hora d’atendre el cada cop més visualitzat fet trans.
Com s’han detectat aquestes necessitats: els/les professionals expressen la necessitat de comptar amb més informació i eines per poder comprendre i atendre les persones que es plantegen la transsexualitat com a opció, les que estan en trànsit o les que s’identifiquen com a transsexuals.
El curs es farà en línia. En cas que també es pugui fer presencial, s’informarà als inscrits de d’aquesta opció, així com de les mesures preventives que cal complir.
Ponents
- Sabel Gabaldón
Psiquiatre. Doctor en Filosofia i Màster Europeu en Bioètica. Cap de la Secció de Psiquiatria de l’Hospital Maternoinfantil de Sant Joan de Déu d’Esplugues (Barcelona). Coordinador del Comitè d’ètica assistencial de l’Hospital Maternoinfantil de Sant Joan de Déu. Docent en nombrosos màsters, postgraus i formacions.
- Jordi Reviriego
Metge especialista en Medicina Familiar i Comunitària. Màster en Geriatria per la UAB i Postgrau en Teràpia Breu Estratègica per la UdG. Treballa en l’atenció a la salut de les persones transsexuals al Servei de Trànsit de la ciutat de Barcelona.
- Miguel Missé
Sociòleg i activista transsexual. Consultor i formador independent en l’àmbit de les polítiques públiques per a la diversitat sexual i de gènere, i investigador extern de la Universitat de Vic. Autor de llibres com “A la conquista del cuerpo equivocado” (EGALES: 2018).
- Diana Polo
Psicòloga clínica adjunta en la Unitat d’Identitat de Gènere de l’Hospital Maternoinfantil de Sant Joan de Déu. Treballa en l’avaluació i assessorament amb famílies, infants i adolescents transgènere o amb variabilitat en l’expressió de gènere.
- Dr. Josep Torremadé
Llicenciat en medicina i especialista en Urologia per l’Hospital Universitari de Bellvitge, on exerceix com a responsable de la Unitat d’Andrologia. Doctor per la Universitat de Barcelona (UB). Fellowship del European Board of Urology (FEBU) i de l’European Committee of Sexual Medicine (FECSM), i membre del comitè científic de l’European Society for Sexual Medicine (ESSM). És ponent i moderador habitual de congressos nacionals i internacionals. Editor de la Revista Internacional d’Andrologia i director del Curs de cirurgia protèsica per a la disfunció erèctil.
PROGRAMA
Dimecres, 13 d'octubre:
- Dr. Sabel Gabaldón
Patologització i categorització de la Transsexualitat.
- Dr. Jordi Revieriego
Desmedicalitzar el fet transsexual
- Miquel Missé
Identitat, cos i societat en l’experiència transsexual
Dimecres, 27 d'octubre:
- Diana Polo
Acompanyament i intervenció psicològica
- Josep Torremadé
Cirurgia de reassignació sexual
Objectius generals del curs
- Afermar les bases ètiques, epistemològiques i sociològiques que fan possible repensar el fenomen trans com una expressió més de la diversitat humana.
- Reflexionar sobre els estereotips “convencionals” de gènere, per prendre consciència del malestar que poden patir aquells que no s’hi veuen reflectits.
- Informar sobre els circuits de derivació per atendre a persones trans i als seus entorns familiars.
- Conèixer les opcions de tractament per a les persones trans dins de la xarxa pública.
Objectius específics o d'aprenentatge del curs
- Aprofundir en com es fa l’acollida, l’assessorament i l’acompanyament a les persones trans que necessiten recursos mèdics, psicològics o socials per completar amb garanties el seu procés de transició de gènere, tant en l’etapa infanto-juvenil com en l’adulta.
- Facilitar el coneixement sobre el suport que poden rebre els professionals sanitaris que tracten amb persones trans.
- Augmentar el coneixement en detall sobre com es realitzen les valoracions en casos de transsexualitat i les tècniques disponibles per fer-ne l’acompanyament o tractament (psicològiques, mèdiques i quirúrgiques).
Metodologia docent
Classes teòriques i pràctiques, amb diversos docents especialistes en la matèria a tractar. La primera part és l’exposició teòrica per part del docent i la segona, el torn obert de discussió basada en casos pràctics, que permetrà aprofundir en situacions de la pràctica clínica diària i en com millorar-ne l’afrontament.
Avaluació: no es contempla
Metges de Catalunya (MC) i la Fundació Metges fan un esforç enguany per tal que la formació continuada sigui gratuïta per a tots els afiliats. Per aquest motiu, us demanem la vostra col·laboració amb l’assistència als cursos als quals us hagueu matriculat.
Organitzat per l'Agrupació de Psicòlegs de Metges de Catalunya.
Dirigit per Xelo Casado i Anna Robert.
Aquest curs respon a la necessitat de reflexionar i donar eines a l’hora d’atendre el cada cop més visualitzat fet trans.
Com s’han detectat aquestes necessitats: els/les professionals expressen la necessitat de comptar amb més informació i eines per poder comprendre i atendre les persones que es plantegen la transsexualitat com a opció, les que estan en trànsit o les que s’identifiquen com a transsexuals.
El curs es farà en línia. En cas que també es pugui fer presencial, s’informarà als inscrits de d’aquesta opció, així com de les mesures preventives que cal complir.
Ponents
- Sabel Gabaldón
Psiquiatre. Doctor en Filosofia i Màster Europeu en Bioètica. Cap de la Secció de Psiquiatria de l’Hospital Maternoinfantil de Sant Joan de Déu d’Esplugues (Barcelona). Coordinador del Comitè d’ètica assistencial de l’Hospital Maternoinfantil de Sant Joan de Déu. Docent en nombrosos màsters, postgraus i formacions.
- Jordi Reviriego
Metge especialista en Medicina Familiar i Comunitària. Màster en Geriatria per la UAB i Postgrau en Teràpia Breu Estratègica per la UdG. Treballa en l’atenció a la salut de les persones transsexuals al Servei de Trànsit de la ciutat de Barcelona.
- Miguel Missé
Sociòleg i activista transsexual. Consultor i formador independent en l’àmbit de les polítiques públiques per a la diversitat sexual i de gènere, i investigador extern de la Universitat de Vic. Autor de llibres com “A la conquista del cuerpo equivocado” (EGALES: 2018).
- Diana Polo
Psicòloga clínica adjunta en la Unitat d’Identitat de Gènere de l’Hospital Maternoinfantil de Sant Joan de Déu. Treballa en l’avaluació i assessorament amb famílies, infants i adolescents transgènere o amb variabilitat en l’expressió de gènere.
- Dr. Josep Torremadé
Llicenciat en medicina i especialista en Urologia per l’Hospital Universitari de Bellvitge, on exerceix com a responsable de la Unitat d’Andrologia. Doctor per la Universitat de Barcelona (UB). Fellowship del European Board of Urology (FEBU) i de l’European Committee of Sexual Medicine (FECSM), i membre del comitè científic de l’European Society for Sexual Medicine (ESSM). És ponent i moderador habitual de congressos nacionals i internacionals. Editor de la Revista Internacional d’Andrologia i director del Curs de cirurgia protèsica per a la disfunció erèctil.
PROGRAMA
Dimecres, 13 d'octubre:
- Dr. Sabel Gabaldón
Patologització i categorització de la Transsexualitat.
- Dr. Jordi Revieriego
Desmedicalitzar el fet transsexual
- Miquel Missé
Identitat, cos i societat en l’experiència transsexual
Dimecres, 27 d'octubre:
- Diana Polo
Acompanyament i intervenció psicològica
- Josep Torremadé
Cirurgia de reassignació sexual
Objectius generals del curs
- Afermar les bases ètiques, epistemològiques i sociològiques que fan possible repensar el fenomen trans com una expressió més de la diversitat humana.
- Reflexionar sobre els estereotips “convencionals” de gènere, per prendre consciència del malestar que poden patir aquells que no s’hi veuen reflectits.
- Informar sobre els circuits de derivació per atendre a persones trans i als seus entorns familiars.
- Conèixer les opcions de tractament per a les persones trans dins de la xarxa pública.
Objectius específics o d'aprenentatge del curs
- Aprofundir en com es fa l’acollida, l’assessorament i l’acompanyament a les persones trans que necessiten recursos mèdics, psicològics o socials per completar amb garanties el seu procés de transició de gènere, tant en l’etapa infanto-juvenil com en l’adulta.
- Facilitar el coneixement sobre el suport que poden rebre els professionals sanitaris que tracten amb persones trans.
- Augmentar el coneixement en detall sobre com es realitzen les valoracions en casos de transsexualitat i les tècniques disponibles per fer-ne l’acompanyament o tractament (psicològiques, mèdiques i quirúrgiques).
Metodologia docent
Classes teòriques i pràctiques, amb diversos docents especialistes en la matèria a tractar. La primera part és l’exposició teòrica per part del docent i la segona, el torn obert de discussió basada en casos pràctics, que permetrà aprofundir en situacions de la pràctica clínica diària i en com millorar-ne l’afrontament.
Avaluació: no es contempla