Metges de Catalunya (MC) qualifica de “frívola” i “inadmissible” l’actitud de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona que aquest dijous ha acusat els professionals del centre d’exagerar el col·lapse que pateixen els serveis d’urgències, després de denunciar que 81 pacients estaven esperant als passadissos per ser ingressats a planta, amb demores de fins a cinc dies.
Fonts de l’hospital han negat a La Vanguardia que les urgències estiguin desbordades i han assegurat que es tracta d’una exageració, que reflecteix el malestar dels professionals per la futura implantació d’un nou model organitzatiu en aquest servei.
Però la realitat és que el centre ha hagut d’obrir 16 dels prop de 70 llits que té tancats com a conseqüència de les retallades per tal d’alleugerir la situació (l’hospital ha reduït un 10% el seu pressupost des de l’any 2010).
El sindicat acusa Vall d’Hebron de “minimitzar barroerament” el col·lapse i adverteix que la situació pot arribar a ser “caòtica”, si quan arriba la grip no s’habiliten més llits per drenar, d’una manera àgil i efectiva, els pacients ingressats a urgències.
A més, critica que tant el centre com el mateix conseller de Salut, Boi Ruiz, hagin deixat entreveure que darrera la denúncia s’amaga un conflicte laboral per la reorganització del servei, “quan realment els professionals estan participant des de fa mesos en l’elaboració del nou pla”.
Segons dades de l’hospital, l’àrea general atén cada dia 300 pacients a urgències, dels quals un 20% necessita ingressar. Al cap de l’any, hi passen 120.000 persones.