Finalitza la construcció del pou d’aigua finançat per la Fundació Metges en col·laboració amb l’associació AMMNY-CAT al Camerun

Pou d'aigua finançat per MC al Camerun

Aquesta setmana ha finalitzat la construcció del pou d’aigua ubicat a la comunitat Nyinban, a la comarca de Nyanon de la regió Litoral del Camerun, finançat per la Fundació Metges en col·laboració amb l’Association main à main à Nyanon ‐ Catalunya (AMMNY-CAT). Gràcies a la donació que la Fundació va fer el passat mes de febrer a l’ONG, els habitants d’aquest poblat ja disposen d’un pou d’on poden recollir aigua provinent d’aqüífers subterranis sense haver de fer desplaçaments quilomètrics. S’ha hagut de perforar fins a 84 metres per trobar aigua neta abundant.

Es tracta d’un pou d'aigua freàtica que abasteix unes 250 persones i que millorarà notablement la salut dels habitants d’aquesta comunitat, contribuint a la lluita contra les malalties de transmissió hídrica. I és que, fins ara, la població sovint anava a buscar aigua a rierols insalubres, de manera que corrien el risc de contraure patologies potencialment mortíferes a través d’aigües corrompudes. 

Tant la Fundació Metges com el sindicat Metges de Catalunya (MC) han volgut refermar la seva voluntat d’aportar recursos econòmics i posar el seu granet de sorra a la feina que desenvolupen entitats sense ànim de lucre que, com l’AMNNY-CAT, busquen millorar la salut de les persones, sobretot de les de comunitats més desfavorides.