Metges de Catalunya considera “indignant” el pla d’estiu de Salut per reforçar les plantilles sanitàries

Metges de Catalunya (MC) es mostra “sorprès” i “indignat” davant el pla d’estiu ideat pel Departament de Salut per, suposadament, reforçar les plantilles dels centres d’atenció primària (CAP) i hospitals, en un període on l’Administració preveu mantenir obert més del 90% dels recursos estructurals.

Per al sindicat, la fórmula proposada pels responsables sanitaris recau, una vegada més, en el sobreesforç dels professionals i l’increment de la sobrecàrrega de treball, tal com va deixar clar divendres passat la directora del Servei Català de la Salut (CatSalut), Gemma Craywinckel, en afirmar, en roda de premsa, que no traurà de sota les pedres professionals que no existeixen. “Els que hi són els buscarem i els pagarem”, va dir en referència a la decisió de remunerar les jornades suplementàries (hores extres) o ampliar els contractes per garantir la cobertura assistencial de la població durant els mesos d’estiu.

MC considera “vergonyós” que Salut “se’n renti les mans” i es “resigni” davant la manca crònica de personal, “carregant sobre les espatlles dels professionals les deficiències del sistema i desistint de promoure millores laborals i professionals que evitin la fuga de facultatius i atreguin el talent de fora”.

L’organització adverteix que les plantilles estan “completament exhaustes”, tant des del punt de vista físic com psíquic, després de l’increment descomunal de l’activitat assistencial derivada de la pandèmia de COVID-19 i de l’escassetat de recursos humans que arrossega la sanitat catalana des de fa més d’una dècada, motiu pel qual augura un augment “preocupant” de les desercions i baixes laborals entre el personal mèdic per ansietat, depressió o estrès posttraumàtic, si l’Administració no hi posa remei “immediatament”.

Contacte de premsa

Telèfon: 93 265 11 77 ext. 5