Metges de Catalunya convoca vaga de facultatius a l’atenció primària de l’ICS els dies 13, 14, 15 i 16 d’octubre

Metges de Catalunya (MC) fa una crida als 5.900 facultatius (metges de família, pediatres, odontòlegs, ginecòlegs i radiòlegs) d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ICS) a secundar la vaga que ha convocat els dies 13, 14, 15 i 16 d’octubre per “salvar i evitar el desmantellament del primer nivell assistencial, causat per la desídia dels seus gestors”

El sindicat, majoritari entre el col·lectiu mèdic, ha acordat reprendre les mobilitzacions que ja va dur a terme a finals de 2018, perquè, malgrat els esforços i els requeriments constants que ha fet a l’ICS per resoldre la “situació límit” de l’atenció primària, “el procés de destrucció massiva de l’assistència i de les condicions laborals de la plantilla no s’ha aturat, sinó que ha anat a més”.

Davant d’aquesta “negligència” dels responsables de l’ICS que compta amb el “consentiment” del Departament de Salut, l’organització ha decidit plantar-se i expressar la seva “desesperació” amb una declaració de vaga, sota el lema “Prou! #SalvemLaPrimària. Solucions ja!”

MC exigeix a l’ICS el compliment íntegre de l’acord de sortida de vaga de 2018 que encara no s’ha desplegat en la seva totalitat i l’increment de la plantilla mèdica per poder donar resposta a les necessitats assistencials generades per la pandèmia de la COVID-19. A més, reclama la millora de les retribucions per tal de retenir i captar el talent mèdic, i alhora recuperar, com a mínim, el 30% de poder adquisitiu perdut pels professionals durant les retallades sanitàries, entre altres reivindicacions.

“Davant el maltractament continuat i descarat al qual estan sotmesos els facultatius i les facultatives d’atenció primària, no tenim cap altra via que l’enfrontament directe amb l’ICS per poder asseure’ns a negociar i aconseguir el reconeixement i el respecte que es mereix la nostra professió”, afirma el sindicat. “No volem ser còmplices –afegeix– de la devastació del primer nivell d'accés a l'assistència sanitària, ni tampoc de la defunció d’una manera de fer i oferir una atenció efectiva global”.

►►► Vegeu les reivindicacions de la vaga en el document adjunt

►►► Adjuntem fotografia de la roda de premsa telemàtica d’aquest migdia. A la imatge, Elena Bartolozzi i Javier O’Farrill, secretària i president del Sector Primària ICS de Metges de Catalunya

Contacte de premsa

Telèfon: 93 265 11 77 ext. 5