El passat dijous, 18 d’abril, una vintena d’afiliats i afiliades de Metges de Catalunya (MC) van assistir a un nou curs de formació mèdica a la seu del sindicat, en aquesta ocasió sobre el prolapse urogenital femení. Aquesta patologia s’ocasiona per la desestructuració del sòl pelvià i, encara que no acostuma a visibilitzar-se gaire ni a rebre la importància que requereix, és molt freqüent entre les dones. De fet, segons la Societat Espanyola de Ginecologia i Obstetrícia (SEGO), una de cada deu rebrà cirurgia al llarg de la seva vida per un prolapse urogenital.
La Dra. Sònia Maireles, ginecòloga de la Unitat d'atenció a la salut sexual i reproductiva (ASSIR) de Granollers, i Mireia Grossmann, fisioterapeuta, divulgadora i sexòloga, especialitzada en reeducació abdominopelviana, van ser les encarregades d’endinsar els i les alumnes de la formació en aquesta àrea de la salut femenina.
La primera, va presentar de forma teòrica, però “molt distesa i gràfica”, els diferents tipus de prolapse que existeixen i les opcions terapèutiques –quirúrgiques i conservadores– per tractar-los. “Cal ser conscients de la importància de l’atenció del sòl pelvià, així com la de personalitzar els recursos i tractaments per a cada dona en funció del seu moment en el cicle vital”, va destacar la doctora. Per la seva banda, Grossmann va explicar de manera “molt dinàmica i propera” què es pot fer per reforçar i exercitar el sòl pelvià, proposant diversos exercicis pràctics i mètodes per tractar i rehabilitar les musculatures implicades.
“La Dra. Maireles va recollir informació molt útil per a la realitat que vivim a la consulta, facilitant l’abordatge d’aquesta patologia a les especialitats que no són pròpiament la ginecologia”, ha subratllat una metgessa de família que va assistir al curs. Quant a la part pràctica, els participants han destacat la “gran utilitat” dels exemples exposats per aplicar-los en situacions de la vida diària i poder-los explicar fàcilment a les pacients. “Ambdues ponents han demostrat una gran empatia al pensar en situacions quotidianes i adaptar la formació a la vida real perquè puguem posar en pràctica aquests nous coneixements adquirits”, ha conclòs una altra assistent.