Coincidint amb la primera onada de calor d'aquest estiu, Metges de Catalunya (MC) torna a posar en marxa la campanya de riscos laborals per recordar als professionals sanitaris que els espais de treball han de complir els límits de temperatura establerts per la normativa vigent en matèria de seguretat i salut laboral.
La legislació fixa que, en els treballs sedentaris, com els que es desenvolupen en oficines o consultes, la temperatura ambiental ha d'oscil·lar entre els 17 ºC i els 27 ºC, mentre que en els treballs lleugers el marge permès és d'entre 14 ºC i 25 ºC.
El sindicat recorda que treballar en espais amb una temperatura excessiva pot afectar tant la salut i la seguretat dels professionals com la qualitat de l'atenció que reben els pacients. Per aquest motiu, recorda que qualsevol incidència relacionada amb el sistema de climatització, ja sigui per avaria, manca d'equipament o funcionament deficient, s'ha de comunicar immediatament a la unitat de prevenció de riscos laborals perquè es pugui actuar al més aviat possible.
En cas que la situació no es resolgui, MC recomana als professionals afectats seguir aquests passos per defensar els seus drets:
- Comunicar la incidència al coordinador o responsable del servei per correu electrònic, amb còpia al Servei de Prevenció de Riscos Laborals i al delegat o delegada sindical de l'empresa.
- Fer un registre de les temperatures del centre de treball, signat pel màxim nombre de professionals que sigui possible.
- Si al cap de tres dies no s'ha rebut cap resposta per escrit ni s'ha solucionat el problema, informar que es presentarà la denúncia corresponent.
- Si transcorre una setmana des de la primera comunicació sense una resposta satisfactòria, formalitzar una denúncia telemàtica davant la Inspecció de Treball.
Paral·lelament, el sindicat també recomana contactar amb el delegat o delegada de MC del seu centre de treball i informar dels fets a la Secretaria de Riscos Laborals de l'organització a través del correu electrònic salutlaboral@metgesdecatalunya.cat.