MC reclama a l’ICS que faciliti més informació als centres sobre la implantació de l’informe pediàtric als alumnes de P3

Metges de Catalunya (MC) ha demanat a l’Institut Català de la Salut (ICS) que informi de manera precisa als pediatres dels centres d’atenció primària (CAP) sobre la mesura que el Departament d’Ensenyament ha implantat aquest curs 2015-2016, segons la qual les escoles podran requerir a les famílies dels alumnes de P3 un informe mèdic, amb l’objectiu de facilitar la detecció i la intervenció dels docents en relació amb les necessitats educatives dels estudiants.

Els delegats del sindicat han constatat que la informació remesa als pediatres d’assistència primària és a hores d’ara “insuficient”, un fet que, segons MC, suposa una càrrega burocràtica afegida a l’activitat diària d’aquests professionals, “que no tenen les garanties suficients perquè, en cap cas, no es faci un mal ús de l’informe, ja sigui per part d’un progenitor sense la pàtria potestat del menor –en el supòsit de pares separats– o com a instrument que pot afavorir un tracte discriminatori a l’escola”.

Per aquest motiu, MC ha sol·licitat als serveis jurídics de l’ICS que informin i assessorin els pediatres respecte dels casos en què l’elaboració d’aquest informe mèdic pot suposar una vulneració de la Llei de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) o de la normativa europea sobre els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició (ARCO) reconeguts als titulars i propietaris d’aquestes dades. 

Societat Catalana de Pediatria
La iniciativa d’Ensenyament, que es duu a terme de manera coordinada amb el Departament de Salut i la Societat Catalana de Pediatria (SCP), preveu que les escoles puguin demanar l’informe mèdic als alumnes de P3, tot i que els pares no tenen l’obligació de lliurar-lo.

Aquests nous informes, emesos per un pediatre, inclouen informació sobre factors biològics de risc, desenvolupament psicomotor i dèficits visuals o auditius, amb l’objectiu de detectar les diferències entre l’alumnat i prevenir, així, possibles desigualtats en l’aprenentatge.